Sykkelhelg med Downhill sykling i Hafjell

Arrangør: Avinor OSL B.I.L.
Påmeldingsfrist: 20.06.2024 17:00

Vis kart

Da ønsker Velferden ved OSL å invitere til en ny høstaktivitet i Hafjell Bike Park. Downhillsykling.

Turen gjennomføres fredag 30.08 til søndag 01.09.

Avinor sine egne hytter (Hafjell A, B og C) er valgt til overnatting og base for turen.

Egenandel er satt til: 1.000,- pr person. Mat, leie av sykler med utstyr og opphold er med i prisen.

Det er begrenset til 21 plasser og det er første person til mølla prinsippet.

Siden det er begrenset med parkering på hyttene oppfordrer vi til samkjøring. Alternativt er det mulig å parkere oppe ved Gaia.

Fredag: Ankomst kl: 17-20. Vi bestiller pizza til hyttene, sosialt utover kvelden.

Lørdag: 08:00 Frokost, 09:00 Kjøring til Hafjell sykkelutleie med uttak av sykler og utstyr.

10:30 1 times introduksjonskurs og guide

15:30 Innlevering av sykler og utstyr

18:00 Middag og sosialt på hyttene.

Søndag: Frokost og muligheter for egenarrangert stisykling på fjellet. Egen sykkel og utstyr må medbringes. Alternativt kan man gå tur eller velge å reise hjem.

Dette inkluderer for lørdagens aktiviteter:

-       Scott Gambler downhillsykkel

-       Heiskort m. chipkort

-       Helhjelm

-       Rustning

-       Kne/leggbeskytter

-       Trøye

-       Utstyrsforsikring

Hafjell Bike Park tilbyr også muligheten til å sykle første time med en privat instruktør til en rabatert pris.

Om dere vil inkludere 1 time introkurs med guide, så koster det 250,- per person. På introkurset går guiden gjennom bruk av sykler og utstyr, og guider gruppen gjennom de beste løypene i anlegget.

Guiden starter med å ta med hele gruppen samlet og forklarer hva som er viktigst å tenke på når man sykler Downhill.

(Dette er med i pakken vi har bestilt)

Her er et par ting som er greit å ta med:

• Et par gode sko (helst flate såler)

• Et par tynne hansker

• Solbriller eller skibriller

• Klær etter været

Hafjell Bike Park er ledende i Norge på heisbasert sykling, med 19 løyper fra grønn til svart vanskelighetsgrad fordelt på til sammen 25 km. Downhillsykling er en spennende og stadig voksende aktivitet, som passer for alle som kan sykle på en vanlig sykkel. Våre løyper passer alle ferdighetsnivåer, fra helt nybegynner til mer erfarne syklister.

Husk at alle deltakere på turen må være medlemmer av Avinor OSL B.I.L. (idrettenonline.no).

Betaling av egenandel til turen: Kr 1000,- til Vipps 698356 – Merk betalingen med DOWNHILL!

Påmeldingsfristen settes til 20 juni da vi må booke sykler før helgen.

Høyde må legges inn i påmeldingen for rett størrelse av sykkel og klær.

Administratorer